2024-09-13
DIE BRUIDEGOM VERTEL VIR DIE BRUID HOE LIEFLIK SY VIR HOM IS.
DIE BRUIDEGOM: 4:1 Hoe mooi is u tog, my vriendin, hoe mooi is u tog, u oë is soos duiwe deur u sluier heen; u hare is soos ‘n kudde bokke wat van die gebergte van Gílead afgolf.
Die Bruidegom praat met sy Bruid. Sy eerste woorde, toe Hy by haar kom, is, “Hoe mooi is jy tog nie vir my nie”; woorde wat meisies geniet om weer en weer, en nog ‘n keer te hoor (nie waar nie?). En Hy sê dit jou waarlik dan sommer twee maal en beklemtoon dit seker elke keer met ‘n kopskuddende “tog”. Sy glimlag genoeglik – haar dag is gemaak.
Sien in die Gees hoe Jesus voor jou staan en jou met dieselfde woorde prys vir jou geestelike skoonheid: “Hoe mooi is jy tog, my vriendin”.
Let ook op, Hy spreek haar aan as, “My vriendin” want hulle is nog net verloof. Hy is gewillig om op sy Vader te wag om die troudatum aan te kondig. Jongmense kan hieruit leer om eers ‘n ryk en diep vriendskapsverhouding met mekaar te bou. Daarna sal die huweliksjare van liggaamlike eenwording soveel soeter wees. Ons kyk verder na die woord “vriendin”. Hoe opwindend dat die Seun van God, my, ‘n blote mens, aanspreek as “My vriendin”; soos wat Hy vir Abraham sy vriend genoem het:
… En Abraham het God geglo, en dit is hom tot geregtigheid gereken, en hy is ‘n vriend van God genoem. (Jak 2:23).
Net soos Abraham het ek, deur geloof in God ‘n vriend/vriendin van die Bruidegom geword, so eenvoudig as dít.
Dan tree haar beminde nader en ontmoet hul oë mekaar deur haar sluier heen. Sy kyk nie weg nie want sy het niks om weg te steek nie. Mense vermy dikwels om mekaar in die oë te kyk. Hulle gesels miskien nog oor ditjies en datjies maar kyk gedurig by mekaar verby want hulle gesindheid teenoor mekaar is nie reg nie. Een of albei het iets om vir die ander weg te steek. Hulle wil nie vir mekaar oopmaak nie.
Selfs in ‘n erediens sal ‘n persoon nog luister na die boodskap maar sy oë neergeslaan hou of met iets op sy skoot vroetel. Hy behou ‘n muur tussen hom en die prediker; en ook tussen hom en die Woord wat tot hom kom.
Maar hierdie verliefdes het met hul verlowing wedersyds besluit om oop te maak vir mekaar; om geen geheime meer in hul harte om te dra nie. Toe hy in haar oë kyk, maak sy oop, gee sy oor. En wat sien hy? Opregtheid, waarvan die duif die simbool is (Matt 10:16). Daar is geen ander minnaar in haar lewe nie; dit kan sy in alle eerlikheid sê.
Kan ek, met vrymoedigheid, my Hemelse Minnaar toelaat om diep in my oë te kyk terwyl sy Gees my herinner aan sy woorde wat opgeteken staan in Eks 20:3:
Jy mag geen ander gode voor my aangesig hê nie.
Gerusgestel, tree haar minnaar terug en aanskou die blink-skoon golwende hare wat oor haar skouers hang. Dit laat hom dink aan ‘n skatryk boer se reuse kudde bokke wat teen die ongelyke berghelling afgolf. Net so ryklik is sy bedeel met ‘n digte kroon van golwende hare.
Watter boodskap hou dit vir ons in? Die besondere hare van hierdie bruid, beeld vir ons uit die oorvloed, die rykdom van geestelike seëninge wat ons by ons wedergeboorte van Christus ontvang het. Elke aardse bruid kan nie met so ‘n pragtige bos hare spog, nie maar elke Bruid van Christus kan wel. So word dit ook in sy Woord geopenbaar:
Geseënd is die God en Vader van onse Here Jesus Christus wat ons geseën het met alle geestelike seëninge in die hemele in Christus, (Efe 1:3).
Die bruid (in ons verhaal) moes besonder baie aandag aan haar hare bestee het. Die toestand van ‘n mens se hare vertel iets omtrent jouself. In die Skrif word heelwat hieroor gesê. Onversorgde loshangende hare was vereenselwig met ‘n losbandige vrou of het die boodskap gedra dat die persoon in diepe berou of droefheid gedompel was (Lev 10:6). Sewe lang netjiese haarlokke wat nooit geskeer was nie, was Simson se getuienis dat hy aan God en sy diens gewy was. Die bruid van ons verhaal het haar hare seker dikwels met fontein- of reën water gewas, met allerhande preperate behandel, daagliks geborsel en gekam het. Daarom het dit glansend en gegolf oor haar skouers gespoel. Sy het dit ter wille van haar bruidegom gedoen. Haar hare was ‘n lus vir sy oë en sy trots teenoor vriend en vyand.
So ook, Bruid van Christus, moet ons, ons geestelik mooi maak, allereers, nie om die hemel te haal nie, maar ter wille van Hom. Soms moet ek diep in die spieël van God se Woord kyk en vir my Mooimaker, die Heilige Gees, vra om vir my te wys waar my geestelike hare, gekoek, droog, gebreek en glansloos is. Deur skuldbelydenis kan ek dit dan weer skoon uitwas en daarna salf met die olie van sy Gees. Ook sal Hy my leer hoe om die kam en borsel van gelowige gebed oor en oor te gebruik. Kort voor lank sal my geestelike hare ook lank en golwend uitgegroei het en sal dit ook bekoorlik wees soos ‘n kudde bokke wat teen die berhang afgolf.
Die feit dat haar hare nie gevleg was nie, dui op die luissterreikheid wat deur die Gees van God bewerk word; geen vleeslike opsmukkery; geen voorgee om te wees wat sy nie innerlik was nie (1 Pet 3:3).
Laastens, net ‘n gedagte oor die sluier waarmee die bruid haar gesig bedek het. ‘n Mooi vrou het soms die begeerte om haar skoonheid so ‘n bietjie vir die starende oë van die mense om haar te verberg: sy smag na privaatheid, afgesonderdheid. Sy kan ‘n sluier, of selfs haar hare hiervoor gebruik. Dit is nie verkeerd nie maar getuig eerder van haar kuisheid. In sommige kulture is dit selfs gebruiklik vir ‘n vrou om haarself te versluier. So het haar bruidegom haar ook gevind.
Die Bruid van Christus moet ook in die wysheid van die Gees wandel en nie haar geestelike skoonheid goedkoop maak deur dit oral te openbaar nie. Jesus het gewaarsku:
Moenie wat heilig is, aan die honde gee nie; en gooi julle pêrels nie voor die varke nie, sodat hulle dit nie miskien met hulle pote vertrap en omdraai en julle verskeur nie. (Mat 7:6).
DIE BRUIDEGOM (Vervolg): 4:2 U tande is soos ‘n kudde pas geskeerde skape wat van die drinkplek opkom, wat almal tweelinge het, en geeneen onder hulle is sonder lam nie.
In die vorige vers het ons gelees van bokke wat die berg afgolf. Hier lees ons van skape wat van die drinkplek af opkom. Die meeste tipe bokke se hare is kort, glad en bly altyd skoon en blink. ‘n Wolskaap se wol word egter gou vuil en laat dit bruin vertoon. Wanneer daardie bruin vag egter afgeskeer is, is die skaap pragtig spierwit en so ‘n kudde pasgeskeerde skape vang dadelik die oog. So was ons storie-bruid se tande: melkwit. Wanneer sy glglimlag het, het almal dit dadelik opgemerk, saam geglimlag. Verder was hulle voltallig: elke skaap het ‘n lam, nee twee lammers, gehad: tweelinge. Elke tand het ‘n tweelingmaat gehad. Die tande aan die linkerkant van haar mond, was ‘n spieëlbeeld van dié aan die regterkant. Mag ek maar ‘n anglesisme gebruik: “Full-house”?
Vir ‘n persoon van daardie tydperk, toe moderne tandepasta, -borsels, stopsels en kunstande nog nie bekombaar was nie, was dit voorwaar ‘n rare verskynsel. Uit-tande, swart merkies wat getuig het van verrotting en selfs algeheel leë tandvleise, was waarskynlik maar aan die orde van die dag; niemand het so ‘n halfleë mond afstootlik gevind nie. Almal was gewoond daaraan. Hierdie bruidjie met haar volmaakte gebit moes egter, veral onder die vroue, uitgestaan en beny gewees het. Sommige sou haar gepols het om haar geheim te bekom.
Wat spel dit geestelik vir ons? Twee woorde skiet my gedagte te binne: UITNEMENDHEID; VOLMAAKTHEID! Kom ons kyk wat die Skrif hieroor sê. (Die belemtoning hieronder is van die skrywer).
Ja waarlik, ek ag ook alles skade om die uitnemendheid van die kennis van Christus Jesus, my Here, ter wille van wie ek alles prysgegee het en as drek beskou, om Christus as wins te verkry (Fil 3:8).
Verder, broeders, wees bly; word volmaak; laat julle vermaan; wees eensgesind; hou vrede, en die God van liefde en vrede sal met julle wees. (2Kor 13:11).
Nie dat ek dit al verkry het of al volmaak is nie, maar ek jaag daarna of ek dit ook kan gryp, omdat ek ook deur Christus Jesus gegryp is. (Fil 3:12).
Laat ons almal dan wat volmaak is, so gesind wees; en as julle anders gesind is, sal God dit ook aan julle openbaar. (Fil 3:15).
Maar Jesus het dan gesê dat niemand goed, dws. volmaak, is nie, behalwe God; hoe kan Hy dan nou as Bruidegom vir sy Bruid sê sy is volmaak? Kom ons gee ‘n voorlopige antwoord en praat later meer diepte hieroor. In die laaste teks hierbo, sê Paulus dat ons volmaak gesind moet wees. Dit meen dat ons doelwit gedurig moet wees om volmaak te wees soos wat ons Hemelse Vader volmaak is. Ons mag nie toegee aan die versoeking om skouers op te trek en onsself te verskoon met ‘n “Ag, ek is maar net ‘n mens” nie. As ek eers só begin redeneer, waar eindig ek môre oormôre? Nee, Hy wil dat ek my geloofsoog op Hom moet hou en in nederige êrns bid, “Here Jesus, maak dat ek soos U sal dink, praat en optree”. Dit is die volmaakte gesindheid.
Maar ons het nog nie klaar met die “tande-teks” nie. Gesonde tande laat ons nie net mooi lyk nie, maar in die verborgene verrig hulle ‘n groot werk: hulle maal ons voedsel fyn sodat dit gesluk en deur die spysverteringstelsel verder verwerk en in energie omgesit kan word. Daardeur word die hele liggaam opgebou en laat groei.
‘n Baba se 20 melktande word vir sowat 6 maande, verborge in die kakebeen bewaar want die suigeling moet vereers net van melk lewe, en dit suig hy sommer in. Daarna, vanaf ongeveer 6 maande volg die pynlike proses van melktande kry. Dit is natuurlik noodsaaklik want die liggaam soek nou naarstiglik na vaste spyse om te kan groei. So op 33 maande is dit genadiglik verby en kan die ouers snags deurslaap. Maar, die outjie se liggaam, en kakebeen groei vinnig en so op vyf jaar moet die klein melktande plekmaak vir ons Bruid se groter en meertallige gebit van 32 glansende tande wat vir die res van haar lewe moet hou.
Wat kan die geestelike betekenis hiervan tog wees? Ons snuffel so ‘n bietjie deur die Skrif en vind die volgende:
En ek, broeders, kon met julle nie spreek soos met geestelike mense nie, maar soos met vleeslike, soos met klein kinders in Christus. 2 Ek het julle met melk gevoed, nie met vaste spys nie, want julle was nog nie daartoe in staat nie, en julle is nou nog nie daartoe in staat nie, omdat julle nog vleeslik is; want aangesien daar onder julle jaloersheid en twis en tweedrag is, is julle nie vleeslik nie en wandel julle nie na die mens nie? (1Kor 3:1-3).
Eina, die gemeente in Korinte wat jare tevore reeds die wedergeboorte in Christus beleef het, het nog bottel gedrink; hulle het geestelik nog nie tot die ouderdom van ses maande gegroei nie en dit, nie omdat hulle nie die regte voeding gekry het nie, maar omdat hulle dit nie gesluk en benut het nie. Paulus moes hulle nog in sy arms ronddra, sus en melk gee. Ons blaai verder:
Want hoewel julle vanweë die tyd leraars behoort te wees, het julle weer nodig dat ‘n mens julle die eerste beginsels van die woorde van God moet leer, en julle het weer behoefte aan melk en nie aan vaste spys nie. 13 Want elkeen wat melk gebruik, is onervare in die woord van geregtigheid, omdat hy ‘n kind is. 14 Maar vaste spys is vir volwassenes, vir die wat geestesvermoëns besit deur die gewoonte geoefen, om goed van kwaad te onderskei. (Heb 5:12).
Ook hierdie groep mense, die Hebreërs, wat reeds soldate vir Christus moes wees, het nog in hul wiegies gelê, baba taal gepraat en bottel gedrink. Geestelike groei kom nie outomaties nie. Dit is ‘n saak waaraan elke dag, elke uur gewerk moet word, so nie bly jy duimsuig en is jy lewenslank van andere afhanklik om jou geestelik aan die lewe te hou. Hoe dan gemaak?
Die Woord is God se voedsel vir die gees. Daarom moet u soveel moontlik weet van wat daarin geskryf staan en waar dit gevind word.
Ek het u woord in my hart gebêre, … (Ps 119:11).
Wat beteken dit as ek ‘n voorwerp “Bêre”? Miskien iets soos, “Op ‘n veilige plek plaas waar ek dit maklik weer sal kan vind wanneer ek dit nodig het”?
Tweedens moet ek die Woord wat ek lees geestelik verstaan. Dit beteken dat ek die geestelike les wat God daarin geplaas het, kan raaksien. Jesus se twaalf dissipels wat elke dag na sy woorde geluister het, kon bv nie sy gelykenis van die saaier verstaan nie (Mat 13:3-23). Hy het hulle dit kwalik geneem maar tog vir hulle uitgelê. Hierin is ‘n belangrike les: ons moet weer en weer na Hom teruggaan en aanhou in geloof by Hom pleit om die diepere inhoud aan ons te openbaar.
Gepraat van die diepere inhoud: die Skrif bevat verskillende vlakke of dieptes van lering. Die oppervlakkige kind van God ontvang net dit wat op die oppervlak lê en mis die eintlike kos. Die Here het aan sy volk Israel opdrag gegee om hul seunskinders op die agste dag na geboorte te laat besny. Sommige het hul nie daaraan gesteur nie en is gestraf. Andere het dit wel gedoen en aardse seën vir hul gehoorsaamheid van God ontvang: materiële dinge. Min van hulle het ingesien dat die besnydenis net ‘n simbool was van die besnydenis van die hart en hulle soos Abraham in geloof aan God gewy en ook die ewige lewe ontvang.
Die Skrif bevat ‘n ontsaglike hoeveelheid verborge lering. Net die ernstige soekers ontvang die uitleg daarvan; daarom is daar soveel verwarring en geestelike denominasies. Baie van die lering is, soos die lering oor die besnydenis, in prentjie formaat aan ons gegee. Om dit te verstaan, moet ons soms lank daaraan herkou en moet ons voltallige, gesonde, grootmenstande hê; “geoefende geestesvermoëns”. Dit is waarom die Bruidegom so opgewonde was oor sy Bruid. Sy kon diep insien in die volmaakte wil van God.
Maar hy wat diep insien in die volmaakte wet van die vryheid en daarby bly, hy sal, omdat hy nie ‘n vergeetagtige hoorder is nie, maar ‘n dader van die werk, gelukkig wees in wat hy doen. (Jak 1:25).
Hierdie teks bring ons tegelyk by die derde beginsel van die “tande-teks”: dit wat ek verstaan moet ek toepas in my lewe, so nie, verloor ek dit binne ‘n dag of twee weer. Alleenlik deur ‘n beginsel toe te pas, behou ek dit; so nie, verloor ek dit. As die Skrif sê: “Wees die minste”, dan wees ek die miste, klaar en gedaan. So maak ek die lering vas in my lewe; in my gees.
Mede Bruid, kom ons ontwikkel 32 glansende wit geestelike tande sodat ons skaamteloos vir Hom kan glimlag en Hy met vrymoedigheid met ons kan spog!
(Terloops: sê ek, die skrywer van die kommentaar op hierdie Hoog Lied, dat ek elke prentjie reg verstaan en uitlê? Helaas, nee. Ek leer ook nog maar saam met u en wanneer ek geestelik glimlag, sal u opmerk dat ek verskeie tande, voortande nog kortkom.)
~~~~~~~~~~
KOMMENTAAR
ONS ONTVANG GRAAG U EVALUERING VAN DIE STUDIEGIDS, ASOOK ENIGE ANDER OPMERKING OF VERSOEK DEUR MIDDEL VAN DIE KONTAKVORM WAT HIERONDER VOORSIEN WORD.
AFLAAI
BO-AAN DIE BLAD IS VOORSIENING GEMAAK VIR DIE AFLAAI VAN DIE GIDS.
AANSTUUR
HEELONDER IS SKAKELS NA VERSKEIE OPENBARE MEDIA KANALE. U KAN ‘N MEDEWERKER IN CHRISTUS WORD DEUR STUDIEGIDSE WAT VIR U TOT SEËN WAS, AAN ANDERE DEUR TE GEE.