2024-10-02
DIE BRUIDEGOM SE BEWONDERING VAN SY BRUID VERVOLG
Totdat die aandwind waai en die skaduwees vlug, sal ek gaan na die mirreberg en na die wierookheuwel. (4:6).
Wanneer die aandwind begin om te waai is dit ‘n teken dat die dag verby is. Dan begin die nag toesak en word die skaduwees wat gedurende die dag deur voorwerpe gegooi word, verswelg in die duisternis. Dan is dit nie meer moontlik om rond te stap en die berg te besoek waar die mirreplante groei en die heuwel waar wierook geoffer word nie. Die Bruidegom sal die daglig ten volle benut. Hy kan nooit genoeg van hierdie heerlike geure kry nie. Met genoegdoening adem Hy dit in.
Toe Hy op aarde tussen ons gewoon het, het Hy ook van ligdag tot sononder deur sy Vader se tuin gewandel en gedoen wat Hy gelei was om te doen. Hieroor het Hy gesê:
Ek moet die werke doen van Hom wat My gestuur het, so lank as dit dag is; die nag kom wanneer niemand kan werk nie. (Joh 9:4).
Laat elke werker in Sy wingerd hiervan kennis neem en die tyd met selfopoffering uitkoop want in talle wêrelddele het die nag reeds so ver gedaal dat die mirreberg nie meer besoek en wierook van lofprysing nie meer openlik aan die Almagtige geoffer kan word sonder om ernstige vervolging in die gesig te staar nie (Kol 4:5).
Ons kan hierdie teks ook uit ‘n ander hoek benader en sien hoedat ons Bruidegom, terwyl ons wakker is deur ons gedagtes wandel en die geur van mirre en wierook geniet. Daarom moet ons die goeie bedink:
Verder, broeders, alles wat waar is, alles wat eerbaar is, alles wat regverdig is, alles wat rein is, alles wat lieflik is, alles wat loflik is—watter deug en watter lof daar ook mag wees, bedink dit. (Fil 4:8).
Wanneer ons laataand in ‘n soete nagrus wegdompel, kom ons genoeglike gedagtes vereers tot stilstand en kan Hy dit nie meer geniet nie. Dan sit Hy by ons en waak deur die nag totdat ons weer tot ‘n nuwe dag ontwaak.
En nou kom ons by vers 7:
DIE BRUIDEGOM: Alles is mooi aan u, my vriendin, en daar is geen gebrek aan u nie.
Wat Hy reeds in vers na vers uitgespel het toe Hy van haar oë, hare, neus, lippe, wange, tande, ens gepraat het, vat Hy hier in een sinnetjie saam: “Daar is geen gebrek aan u nie“. Maar hoe kan Hy dit tog sê, ons is ook mos een van sy beminde Bruide en ons weet maar alte goed hoeveel sproete daar op ons neus en wange is, hoeveel bruin vlekke op ons tande, hoeveel rimpels om ons hals en soms voel dit of hierdie geestelike onooglikhede net erger in plaas van beter word! Hoe kan Hy, die God van alle waarheid, sulke mooi dinge van my sê terwyl Hy my swakhede beter as ekself ken? Die liefde is nou wel blind, maar … sooo blind? My buurman sal my uitlag as ek vir hom vertel wat die Seun van God van my dink en antwoord met ‘n: “Jan maar weet Hy van die dag wat hulle by jou ingebreek en jou Comrades medaljes gesteel en jy …. ? En het Hy jou gesien die dag wat jou vrou die prop in die wasbak vergeet en die water by jul voordeur uit straataf geloop en jy … ?
Daar is, sover ek kan sien, net een antwoord hierop en dit is dat Hy na my kyk deur die volmaakte, volkome werk wat Hy aan die kruis vir my, sy Bruid, gedoen het. Hy het my vlekkeloos skoon gewas van sondeskuld deur sy versoeningsbloed wat hy vir my gestort het en in hom het ek as ‘n volmaakte nuwe wese uit die graf uit opgestaan. Daarom kan Hy in alle eerlikheid en waarheid vir my sê: “Daar is geen gebrek aan jou nie.” Punt, oor en uit. Wie kan dan nog veroordeling teen my inbring? Nie eers ekself nie:
Wie sal beskuldiging inbring teen die uitverkorenes van God? God is dit wat regverdig maak. (Rom 8:33).
By dit alles is daar die vrug wat die Heilige Gees in my bewerk en wat eendag voor die beoordelingstroon van die Lam vir my sal tel:
… maar maak vir julle skatte bymekaar in die hemel, waar geen mot of roes verniel nie en waar diewe nie inbreek en steel nie; (Mat 6:20).
Daarom dan kan die Bruidegom dwarsdeur hierdie ganse Minnelied net mooi dinge vir en oor sy Bruid sê waardeur Hy haar aanspoor om in praktyk te word wat sy reeds regtens is. Nou kan ons vryer asemhaal en sy lofprysing van harte aanvaar!
Terwyl die Bruid so in die sonskyn van haar Bruidegom se liefde baai, is sy soveel meer oop vir die Heilige Gees om haar te oortuig van die vlekke op haar tabberd en ook oop om toe te laat dat Hy dit verwyder, ongeag die prys wat dit haar sal kos.
Met hierdie vraag nou beantwoord, stap ons aan na die volgende vers:
DIE BRUIDEGOM: 8 Saam met my van die Líbanon af, bruid, saam met my van die Líbanon af, o kom! Trek af van die top van Amána, van die top van Senir en van Hermon, van die lêplekke van die leeus, van die berge van die luiperds.
In die land van Israel was daar verskeie berge waarvan die belangrikstes hier vermeld word. Die toppe daarvan was natuurlik nie juis geskik vir die verbouing van gewasse en die aanlê van tuine nie. Teen die laerliggende hange is allerhande soorte sierbome, veral seders, wel aangeplant waarvan die hout vir die konstruksie van geboue soos die tempel, paleise, ens gebruik is. Beide die toppe en hange van die berge was nie ideale of gesogte woongebiede soos wat deesdae die geval is nie. Die kruin van die Libanon was byvoorbeeld dikwels met sneeu bedek. Dit sou daar ook baie winderig wees; blootgestel aan gure weer.
(Nota: Ons praat liefs nie in hierdie studiegids oor God’s “Heilige Berg” nie, alhoewel dit 23 keer in die Woord vermeld word, omdat dit nie binne die konteks van hierdie teks inpas nie en so ‘n verhewe onderwerp is, dat dit ‘n afsonderlike bespreking regverdig.)
Uit hierdie vers blyk dit ook dat berge in daardie land die woonplek van leeus en luiperds was; miskien omdat hulle vandaar die wild in die laagtes beter kon bespied. Elders in die wêreld is sulke roofdiere ook oral in die vlaktes te vind.
Ons ondersoek die geestelike belangrikheid en betekenis van berge. Eden, die eerste verblyf van die mens was nie ‘n berg nie maar ‘n tuin waardeur vyf riviere gekronkel en die plante besproei het. Die ark het op die berg Ararat tot ruste gekom en vandaar het mens en dier afwaarts versprei. Sinai is baie belangrik omdat die Here in ‘n wolk daarop neergedaal en daar aan Moses sy Tien Gebooie, verteenwoordigend van sy ganse wil vir die mens, gegee het. Moria is die berg waarop Abraham sy seun Isak geoffer het, simbolies van die Hemelse Vader se veel latere sondoffer van sy Seun. Die Olyfberg is waarvandaan Jesus na die hemel opgevaar het en waarop Hy met sy wederkoms sal neerdaal.
Dan is daar ander berge waarvan die name nie verstrek word nie (alhoewel ons dit kan raai) soos die berg by Galiléa waar jesus met sy dissipels ontmoet en aan hulle die opdrag gegee het om die ganse mensdom te evangeliseer. Nog ‘n onbekende berg is dié waarop Jesus met Moses en Elia ontmoet het en waar Hy verheerlik is deur van gedaante verander te word. Petrus was so aangegryp daardeur dat hy sommer vir hulle hutte wou bou en vir ewig daar wou bly. Dit was hom egter nie beskore nie want onder, aan die voet van die berg, het ‘n vader op Jesus gewag om die duiwel uit sy seun uit te dryf. Jesus moes ook eers aan die kruis sy taak volbring en Petrus en die ander dissipels moes deur groot ontberinge, en ten koste van hul lewens, die Verlossingsboodskap uitdra voordat hulle in die heerlikheid kon ingaan.
Wat maak ons van dit alles? Sekerlik eerstens, dat ons besondere bergtopondervindinge met God kan verwag maar dat dit uitsonderlik is en duidelik so deur Hom vir ‘n bepaalde doel beskik moet wees. (Hier dink ons byvoorbeeld aan Paulus wat weggeruk is na die derde hemel, die Paradys, waar hy onuitspreeklike woorde gehoor het (2Kor 12:2-4). Ons moet nie daar bo wil bly woon nie. Ons plek is hier onder in die tuine: ons eie en ander s’n. Ons is God se diensknegte om die ganse wêreldtuin vir Hom te bewerk en te bewaak (Gen 2:15).
Maar daar is ook verskuilde gevare op die berge: bv die magtige, trotse leeu, koning van die diereryk. Trots op wat ons deur God se genade bereik of belewe, is gevaarliker as ‘n leeu. Dit kan ons laat brul asof ons onsself geskape of geestelik toegerus het. Nadat Paulus ‘n uitsonderlike geestelike belewenis gehad het, moes die Heer toelaat dat ‘n engel van die satan, teen wie hy magteloos was, hom soms teister sodat hy nederig sou bly en oomblik na oomblik in diepe afhanklik van God sou lewe om hom teen hierdie demoon te beskerm (2Kor 12:7).
Dan is daar ook die luiperd, goed gekamoefleerd in die skadukolle van die bos, toegerus met kloue wat hom in staat stel om sy prooi selfs vanaf ‘n oorhangende tak voor te lê. Demoniese luiperds is net so slu, daarom, wanneer jy na die top van die berg opklim, maak seker dat jy dit aan die hand van jou Bruidegom doen en wanneer Hy vir jou sê: Saam met my van die Líbanon af, bruid, saam met my van die Líbanon af, o kom! Trek af van die top van Amána, van die top van Senir en van Hermon, van die lêplekke van die leeus, van die berge van die luiperds, gee dadelik gehoor, neem sy uitgestrekte hand en laat Hy jou teruglei na die tuine, die lelies, die skaapkuddes daaronder.
En wanneer Hy jou in jou sekulêre dienswerk oplig om in hoë kringe jou lig vir hom te laat skyn, wees versigtig en volg Daniël se voorbeeld wat driemaal per dag sy veeleisende werk as bevelhebber onder Koning Darius eenkant toe geskuif, en eers in sy bokamer die aangesig van sy groter Koning gaan opsoek het.
En net toe Daniël verneem dat die bevelskrif geskrywe was, het hy in sy huis gegaan; en hy het in sy bo-kamer vensters gehad wat oop was in die rigting van Jerusalem, en hy het drie maal op ‘n dag op sy knieë geval en gebid en lofprysinge uitgespreek voor sy God, net soos hy tevore gedoen het. (Dan 6:11).
Bergtoppe kan bitter koud en winderig wees; so ook kan hoë plekke sonder die teenwoordigheid van God bitter eensaam wees, daarom:
… sou jy vir jou groot dinge soek? Soek dit nie; … (Jer 45:5).
AS JY DAN BESTEM IS OM DAAR BO TE WEES, LAAT HY JOU SELF AAN DIE HAND DAARHEEN OP LEI.
~~~~~~~~~~
KOMMENTAAR
ONS ONTVANG GRAAG U EVALUERING VAN DIE STUDIEGIDS, ASOOK ENIGE ANDER OPMERKING OF VERSOEK DEUR MIDDEL VAN DIE KONTAKVORM WAT HIERONDER VOORSIEN WORD.
AFLAAI
BO-AAN DIE BLAD IS VOORSIENING GEMAAK VIR DIE AFLAAI VAN DIE GIDS.
AANSTUUR
HEELONDER IS SKAKELS NA VERSKEIE OPENBARE MEDIA KANALE. U KAN ‘N MEDEWERKER IN CHRISTUS WORD DEUR STUDIEGIDSE WAT VIR U TOT SEËN WAS, AAN ANDERE DEUR TE GEE.